måndag 29 mars 2010

Vecka 18 + 2

Nu har jag äntligen avklarat något som jag verkligen inte tycker om. Tandläkaren! Allt såg bra ut även denna gång och jag förstår egentligen inte varför jag är rädd, för jag har inte haft ett hål på över 20 år!

Denna gång var jag lite extra rädd, eftersom jag läst att det är ganska vanligt att få sämre tänder och tandkött när man är gravid. Jag vet att min syster fick rotfylla 2 tänder när hon var gravid.... Men det såg som sagt bra ut. Hon sa" Det märks att du har tandtråd och munskölj varje dag, för dina tänder är verkligen fina och rena". Jag svarade så klart "ja, jag använder det VARJE kväll..." Vilket så klart inte är sant. Det var månader sedan jag använde tandtråd och munskölj blir kanske två gånger i veckan, när jag orkar och kommer ihåg. Men nu, precis som varje gång jag varit till tandläkaren ska jag vara duktig och använda tandtråd och munskölj varje kväll! That´s a promise... (Som kommer hålla i en vecka max!)

Vecka 17 har annars fortlöpt bra, inget speciellt som har hänt. Vi var på middag i lördags hos en kollega till J. Det var mycket trevligt även för mig som drack bubbelvatten och var fyllechafför. Blev lite för sent bara för igår var jag nästan mer bakis än J!.

I lördags morse vaknade jag av att det skramlade i köket och det luktade ljuvligt. J hade klivit upp 8 och gjort kanelbullar! Inte varje dag man vaknar till det! Helt underbart!!!! Vilken man jag har fått tag på!

Nu räknar jag bara ner tills jag får vara ledig 5 dagar i rad + så klart att göra ultraljudet på onsdag. Jag längtar super mycket men är samtidigt otroligt nervös! Tänk om det har hänt nåt... Tänk om det inte rör på sig... Tänk om de upptäcker något fel.... Usch! Jag ska inte tänka alls på det utan bara gå dit och hoppas på det bästa (Så enkelt att både tänka så och agera så ;-) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar