tisdag 6 april 2010

Vecka 19 + 3 - Det är en liten Flicka!

UL såg bra ut förra veckan, 10 fingrar och 10 tår, hjärta, ryggrad, huvudstorlek, överläpp och allt vad de nu kollar. Känns väldigt bra!
99,9 % säker var kvinnan som gjorde ultraljudet att det är en liten flicka. På något sätt blev det så overkligt när hon sa det att jag inte riktigt vet hur jag reagerade. För vår del spelar det ju ingen roll över huvudtaget, så vad hon än hade sagt hade vi blivit lyckliga. Nu får jag börja titta på söta klänningar som ska inhandlas, men inte riktigt än väntar ett tag till innan det börjas med det.

Hon låg med rumpan neråt och höll i benen med fötterna ovanför huvudet, så det första vi fick se var två fötter som rörde på sig. Sen ville hon ligga så nästan hela tiden så vi fick inte så bra bilder, men allt såg bra ut och det är det viktigaste. Jag tycker att hon ser lite uppnäst ut, men det är ju bara gulligt!






2 saker som har gjort mig orolig denna vecka.
1: Under UL sa hon att hon tyckte att moderkakan ligger väldigt lågt, senare visade det sig att den inte gjorde det men hennes första reaktion var "ajdå, detta ser inte bra ut"! Vem vill höra det när man inte har en aning om vad det är hon ser på bilden??
2: Jag fick hem ett papper från karolinska som började med "det har kommit till vår kännedom att du bär på ett RhD positivt foster..." 1000 tankar flödar, vad innebär detta? Sen läste jag lite mer och det verkar som om jag är RhD negativ, vad det nu innebär (nåt med blodet iallafall) och att de flesta är Rhd negativ. Ska in vecka 28 och ta en spruta. Ska prata med min BM om detta nästa vecka.

Annars = HELT UNDERBART ATT VARA GRAVID TILL VÄRLDENS SÖTASTE LILLA FLICKA! (Vilket jag till 100 % kan säga att det kommer att bli!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar