onsdag 28 april 2010

Exakt 4 månader kvar

Reflekterade precis att det idag är exakt 4 månader till barnafödande! Jag vet att det kan variera upp till 2 veckor innan och efter men men.

För exakt 4 månader sedan hade vi julsemester och jag höll för fullt på att planera Js födelsedag. Det var -25 grader kallt ute och vi gick långa promenader och bastade mycket. Jag mådde bra men var sjukt trött och sov länge på morgonen, mitt på dagen, en stund på kvällen och gick och la mig tidigt. Vi hade då vetat att vi var gravida i ca en vecka.

För exakt 5 månader sedan kom min senaste mens! (Härlig nu att tänka att man varit utan den i 5 månader, jag har inte direkt saknat den) Det innebar för vår del att jag började med sprutorna för ganska exakt 5 månader sedan!

För exakt 6 månader sedan fyllde jag 30 år och mådde äntligen bättre igen psykiskt. Hade en trevlig kväll med mina närmaste och drack mig full för sista gången på länge!

För exakt 7 månader sedan låg jag mest och grät, tycke att livet var piss och orättvist och funderade om jag någonsin skulle få ett barn som var mitt.

Tänk vad som kan hända på 7 månader! Och tänk hur vårt liv kommer att se ut om 4 månader! Längtar nåt fruktansvärt! Det som är lite jobbigt är att det känns som om det var en evighet sedan J fyllde år! Tiden går inte direkt snabbt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar