fredag 7 maj 2010

Vecka 23 + 6 - 62 kg & Nästäppa

Denna vecka har det inte hänt något speciellt. Jag känner att jag blir större och kan inte riktigt förstå hur jag ska klara av att bara bli större och större. Det är jobbigt att vända sig om när man sover, jag måste sitta ner när jag tar på mig strumpor (det går fortfarande att stå, men i och med att balansen aldrig varit så bra tar jag det säkra före det osäkra + att magen börjar vara i vägen), jag blir andfådd av allt och jag känner mig allmänt klumpig och fumlig.

Jag har nu gått upp 5 kg och det känns väldigt bra att det fortfarande bara är magen och brösten som har lagt på sig lite fett. Jag tycker att mina fötter börjar se lite svulna ut, men jag hoppas att jag inte kommer att få en massa vatten överallt! Allra helst också eftersom jag kommer att vara som störst under sommaren!

En annan sak som blir värre och värre är nästäppan! Jag vet inte om det beror på graviditeten, pollen eller båda men nu är det jobbigt! Jag kan inte andas när jag ligger ner och "nässprayen" som bara är vatten (Renässans eller nåt) hjälper inte ett dugg! Ge mig Otrovin Mentol!!!! Snart ger jag upp och börjar använda det igen efter nästan 2 års slit att bli av med beroendet! Men som sagt struntar jag snart i detta bara jag får tillbaka luften genom min näsa!

Hi I´m Nina and I am a Nässprayholic.....

I helgen är det stormiddag för nästan hela släkten. Mina föräldrar och min bror m sambo, Js föräldrar, syster och svåger + N & K med hund. Nästan alla grabbarna ska springa kungsholmenrunt (tradition för 2:a året i rad), förra året sprang jag in på min rekordtid 50,30 och jag skulle gärna vara med för att få in liten kvinnlig fägring men jag tror att magen sätter stopp för det i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar