fredag 21 maj 2010

Vecka 25 + 6 - Hjärtljud och uppsvälda fötter

I måndags var vi tillbaka till barnmorskan igen, allt såg så bra ut det kunde. Även mitt blodtryck som nu är nästan normalt igen. Tänk vad lite Daimglass kan göra för hälsan!

Sen fick vi för första gången lyssna på hennes hjärta. Det var hur tufft som helst! Snabbt lät det + att hon sparkade till några gånger som också hördes. Även om jag nu känner henne några gånger per dag och känner mig så gravid som jag antar att man kan känna är det alltid skönt att få det bekräftat. Hjärtljuden var verkligen en stor bekräftelse på att det verkligen finns NÅGON inte något i min mage.

Annars går allt smidigt. Sommarvärmen har ju verkligen kommit nu så jag börjar känna av hur det kommer att bli i sommar med värmen, men det går bra än så länge. En annan sak som jag dock inte tycker känns lika bra är mina fötter och vader. Jag vet att jag alltid har sagt till mig själv att när jag blir gravid (har ofta tänkt när och aldrig om) så ska jag inte klaga på nåt. Ligger jag och kräks i 9 månader så fine! Men jag kommer inte att klaga....
Ja, jag behövde ju aldrig ta ställning till kräkningarna eftersom jag fortfarande inte har kräkts, men nu kommer nåt annat istället.
Mina fötter och vader har börjat svälla upp! Jag ser knappt fotknölarna lägre. Ser ut som en elefant!

Läser man på om detta står det att man ska undvika Salt och Socker! Roliga 15 veckor om man inte får äta något surt eller sött! Nä, jag ska iväg och köpa stödstrumpor nu så kanske det hjälper lite (inte så roligt att ha på sig nu när det är så varmt men man kan ju alltid testa) och jag har gjort en provisorisk pall (uppochner vänd soptunna) på jobbet så att jag får upp fötterna. Det ska tydligen hjälpa!

I helgen är det dop för vårt barns kusin. J har fått äran att bli gudfar. Ikväll blir det grillning med min bror om jag klarar av att gå hem med mina elefantben!

100 dagar exakt kvar nu! Det ska jag fira med en alkoholfri öl på balkongen med lite chillinötter när jag kommer hem!
- 100 dagar kvar
- 15 veckor
- 8 veckor kvar att jobba! (Egentligen bara 7 eftersom det är fredag idag, men kollar man enbart mot antal veckor blir det 8!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar