onsdag 12 maj 2010

Vecka 24 + 4 - Träning och pollen

Nu har jag äntligen börjat träna igen, har inte tränat sedan i november så det känns helt underbart. Jag går ju ofta hem från jobbet för att få upp flåset lite och det är ändå 3 km så lite motion har jag ju fått men inte riktig träning.

I måndags började jag på gravid pilates. Det var jobbigt på ett sätt som jag är lite ovan med men det var skönt. Det var väldigt ovant att inte bli så svettig eller verkligen ta i med hela kroppen och istället fokusera på en muskel i taget. Men det kändes bra och jag fick inte ont av det efteråt så det blir nog bra. Nästa gång vågar jag ta i lite mer, och hoppas på lite träningsvärk som jag inte fick denna gång. Tar säkert några gånger innan man kommer in i det och verkligen använder rätt muskler.

Sen var det det där jobbiga med pollen! Jag nyser, snörvlar, hostar och kliar mig i ögonen konstant. Jag som trodde att pollen allergin brukade minska något under gravidideten. Jag som t.o.m. har ätit äpplen hela våren. Men björk verkar min kropp fortfarande inte tycka om. Kan bara hoppas på att det blir bättre efter midsommar.

Annars denna vecka så har hon varit mycket aktiv och jag tycker att jag känner sparkar nästan hela tiden. Tycker också att jag känner att hon hickar någon gång per dag, men är lite osäker om det är det jag känner eller inte.

Nu väntar 4 dagar ledighet i härligt vårväder (hoppas vi på). Vårt mål med denna helg är att köpa en bil! På måndag ska vi in på vecka 25 kontroll och får förhoppningsvis lysna på hjärtat då! 9 veckor kvar att jobba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar