fredag 4 december 2009

Dag 7 & 8; 3-4/12

Igår tog jag båda sprutorna själv! Var väldigt nöjd. J var på kundmöte och kom hem senare. Igår kväll var även första gången som det kändes som om hormonerna kom till sin rätt! Små ledse och nära till gråt hela kvällen. Grät lite till "kniven mot stupen" så jag tror inte att jag egentligen mår helt OK. Det är lite jobbigt också när man inte riktigt vet varför man är ledsen. Det börjar kännas lite att man nu tar en del sprutor på samma ställe. Det blir ju två stick per kväll. Magen är nu ganska så blå, ser inte helt OK ut det heller. Så med andra ord är jag både fysiskt och psykist instabil!

Imorse (fredag) var vi in på första ultraljudet. Svårt att säga om det gick bra eller inte. I den bästa av världar vill de gärna se att det finns runt 8 st äggblåsor. Hos mig såg dom nu 5 eller 6 stycken, vilket då betyder att det är lite färre än önskat men ändå bra. Eftersom det ju räcker med att 1 blir bra är det nog ganska så svårt att säga vad som är bra och inte.

Ikväll ska jag ta två sprutor som vanligt och imorgon kväll blir det ägglossningssprutan som gör lite ondare som ska tas. Vi fick även hel planeringen klar nu.
Måndag ska jag vara ledig hela dagen för ägguttag
Onsdag eftermiddag äggåterföring.
Sen är det bara att vänta och se! Mer uppdatering efter sprutan imorgon kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar